הכאתו למוות של צעיר פלסטיני בידי חילים ישראלים עוררה גל של זעם ומורת רוח

התקרית פתחה את התיק של התקפות המתנחלים והחילים הממושכות על תושבי כפר תקוע
התושבים הפלסטינים קוראים לפתוח בתחקיר על נסיבות המקרה

30/07/2007

התקרית שהוביל למותו של הצעיר הפלסטיני ג'האד חליל א-שאער, בן 20, על ידי חילים ישראלים פתחה את התיק של התקפותיהם הממושכות של המתנחלים והחילים על תושבי כפר תקוע הסמוך לכביש הראשי בו משתמשים המתנחלים תושבי המושבים הממוקמים על אדמות הכפרים מזרחית לעיר בית לחם שבגדה המערבית.

ג'האד יצא מביתו בכפר תקוע ביום חמישי, 26 ביולי, ובכוונתו להגיע לעיר בית לחם בכדי להגיש בקשת הרשמה באחת האוניברסיטאות בעיר לאחר שסיים לפני כחודש את בחינות התיכון והיה עם בני משפחתו בהמתנה לתוצאות. בדרך הוא נתכל בסיור צבאי ישראלי באותו כביש הצפוף כרגיל בנוכחות הסיורים של הצבא הישראלי לשם הספקת ביטחון למתנחלים הישראלים הנוסעים בכביש.


 חיל אחד קרא לצעיר הפלסטיני ובקש ממנו באופן פרובוקטיבי להרים את ידיו הדבר שהכריח אותו להגיב בצורה שונה למה שצפה החיל. הויכוח בין השנים התפתח לעימות בידיים שבמהלכו מעדו שניהם ונפלו על הרצפה.

לאלתר, ובלי התראה מוקדמת, התנפלו שלושת החילים האחרים בסיור על הפלסטיני כמו "משוגעים" והחלו להכות אותו באכזריות על ראשו וחזו באמצעות אלות וקתות של רובים עד שעבר מן העולם- על פי עדים שהוסיפו כי החילים מנעו בכוונה מכל בן אדם מלהתקרב מהמקום ובהם צוות של אגודת הסהר האדום הפלסטיני. הבחור הפלסטיני נשאר על הרצפה לאחר מותו יותר משעה שלמה.

מזכ"ל תנועת הפתח בכפר תקוע, מאג'ד א-שאער, הגדיר את המקרה כ"פשע מלחמה נוראי" ואמר כי "היה ניתן לחילים לעצור את הבחור בקלי קלות אבל הם בחרו בשיטה העקובה מדם והאכזרית ביותר". הוא התיחס להתקפות הממושכות של המתנחלים סמוך לכפר ואמר כי " לפני כשלושה חודשים ירד מתנחל ישראלי מרכבו לאחר שהתבונן בארבעה נערים פלסטינים שהיו קוצרים שקדים בשדה סמוך לכביש ופתח באש לעברם ונמלט מהמקום. כתוצאה מכך נפצע "היתם אבו מפרח", בן 14 מכדור בידו שהוביל לשתיקה חלקית בה והוא עד כה מקבל טיפול רפואי באגודה הערבית לשיקום בעיירת בית ג'אלה. השלטונות הישראלים לא הפגינו התעניינות הולמת ולא הגיבו כפי שצריך לפשע הזה ואך הסתפקו בפתיחת תחקיר חלקי מבלי לעצור את המתנחל רשמית".

בהקשר זה אמר יו"ר היוזמה הלאומית הפלסטינית, הד"ר מצטפא ברגותי, כי העם הפלסטיני אמנם צריך הגנה בינלאומית בשל המשך ההתנהגות התוקפנית של הצבא הישראלי בעוד הדגיש נציג תנועת הפתח בועדת התיאום בנפת בית לחם, חסן עבד רבו, כי הפלסטינים חיבים לנוע על מנת לשים קץ לפשעים אותם מבצע הצבא הישראלי בדם קר

-----------------------------
דיווחו בערבית של
נג'יב פראג' - בית לחם