הכיבוש הישראלי ממשיך להרוס והמתנדבים בונים מחדש

15/07/2007

בחיוך גדול ובעיניים פקוחות צפה "אבו מועתסם" ובני משפחתו בת חמש הנפשות בביתם החדש והצנוע שנבנה לפעם השלישית על ידי חמשה מתנדבים זרים מארצות הברית ומספרד בנוסף לכמה עובדים באגודת "הולי לנד תרסט" -Holy Land Trust - הממוקמת בעיר בית לחם שבגדה המערבית.

 ביתו של "מונדר סאלם" הממוקם בשכונת ג'וויזה בכפר "וולג'ה" מערבית לבית לחם נהרס לראשונה על ידי דחפורי הכיבוש הישראלי ב-31 בינואר 2006 בטענה שהוקם ללא היתר בנייה. לאחר שהבית נבנה מחדש על ידי עשרות מבני הכפר אשר השתתפו בעבודות הבנייה חזרו הבולדוזרים של עירית ירושלים והרסו אותו שוב ב-12 בדצמבר 2006 לאותה טענה.

לפני כשבועים החלו המתנדבים הזרים והמקומיים אשר לא רק נטלו חלק במימון עבודות הבנייה אלא גם פעלו בעצמם על הסרת ערימת ההריסות שהבולדוזר הותיר אחריו במקום בו המשפחה חיה ועל ניקוי סביב הבית והצבת בלוק היסוד של הבית. כיום הושלמה העבודה והבית נמסר למשפחת מונדר אשר חזרה לגור בו על אף האיומים הישראליים להריסתו מחדש.


"מונדר" -בן 53 - לא מוציא מכלל אפשרות שביתו ייהרס שוב לאחר שנבנה מחדש ואמר " הריסת ביתי על ידי ישראל נחשבת לאסון והדבר החשוב ביותר הוא לעמוד לצד אחרים בעת אסון ... אי אפשר לעמוד לבדי מול מדינת ישראל ". הוא מתח ביקורת נוקבת על בכירי הרשות הפלסטינית אשר " אף אחד מהם לא בא למקום ולא הגיש עזרה וזה מעמיק את הפגיעה בלב ", אמר.

 ובמקביל לזה, הוא הודה מאוד למתנדבים אשר לקחו על עצמם את האחריות לממן את בניית הבית מחדש ולעבוד בידיהם בשביל הקמתו. הוא הזכיר כי בנו הבוגר " מועתסם" היה מאוד מאוכזב והאיוש חדר לנפשו לאחר שהבית נהרס בפעם השניה הדבר שהכריח אותו לנטוש את הכפר ולנסוע לאיחוד האמיריות לשם חיפוש "חיים טובים יותר ".

-----------------------------
דיווחו בערבית של
נג'יב פראג' - בית לחם