מאות פלסטיניים במחוז חברון גורשו מבתיהם לאחר שנהרסו על ידי הצבא הישראלי

02/12/2007

בסופו של חודש אוקטובר שעבר גירש הצבא הישראלי למעלה מ-200 פלסטינים מבתיהם בח'רבת קסה שבמחוז חברון בדרום הגדה המערבית שנה וחצי אחרי שהזהיר הצבא את תושבי הכפר כי בכוונתו להרוס את בתיהם בעילה של בנייה ללא רישיון. תושבי הכפר שרובם הם פליטים מן הכפר בית ג'יברין חיו באוהלים ובמערות, והתפרנסו מגידול צאן. רוב תושבי הכפר נותרו כעת חסרי בית ונאלצו לשכור מגורים זמניים בעיירה אידנא הסמוכה.

הכפר הוקם בשנות החמישים ובקרבתו מוקם מחסום תרקומיה החדש, הסמוך מאוד לקו הירוק. מכשול ההפרדה חוצץ בין הכפר לבין שאר הגדה המערבית, ומאז החלה בנייתו החל הצבא להתנכל לתושבי הכפר ולמנוע מהם גישה לשאר הגדה.
כמה ימים לאחר שהשאיר הצבא צווי הריסה מתחת לאבנים בכניסה לכפר, הגיעו למקום ג'יפים צבאיים כשהם מלווים בדחפורים, והחלו מיד להרוס את האוהלים והמערות מבלי לאפשר לתושבים להוציא את רכושם. על פי עדויות שמסרו תושבים לבצלם ( מרכז המידע הישראלי לזכויות האדם בשטחים), היכו חיילים את אחד התושבים כשניסה להגן על הצאן שהוחזק באחת המערות, ורק לאחר התערבות קצין התאפשר פינוי הצאן מן המקום.

הצבא דחס את כלי המים והמספוא של הצאן על משאית והשליך אותם מצדו המזרחי של המכשול. רכוש רב של התושבים נרמס ונקבר מתחת להריסות. לאחר מכן הודיע הקצין לתושבים כי עליהם להתפנות מן המקום עד השעה 12:00 למחרת, ואם לא יעשו כן יעצרו והצאן שלהם יוחרם. למחרת, בשעות הצהריים, הגיעו למקום ניידות של רשות הטבע והגנים וכפו על התושבים לעזוב את המקום.